Dodano przez dnia cze 4, 2014 w Praca |

Być może istnieją idealni pracownicy. Być może, ponieważ każdy z nas jest tylko człowiekiem i każdemu zdarzają się błędy, potknięcia oraz nie zmieszczenie się z wykonaniem określonego zadania w narzuconym z góry czasie. To jednak nie jest istotne. Ważniejsza jest postawa, której od każdego pracownika wymaga pracodawca. Czym powinien charakteryzować się pracownik? Przede wszystkim – wiedzą. Praca gdzieś to wykazywanie się znajomością merytoryczną problemów, które należy na bieżąco każdego dnia rozwiązywać. Poza tym istotny jest szacunek do pracy i do pracowników (te założenia powinny obowiązywać również zatrudniającego). Co za tym idzie, pracę swoją powinno wykonywać się rzetelnie, jak najlepiej się potrafi – dla dobra nie tylko swojego, ale i ogółu. Pracownik powinien być punktualny w wykonywaniu powierzonych mu zadań i nie lekceważyć próśb tak przełożonego, jak i jego kolegów po fachu. Ten etos pracy jest bardzo istotny, ale – tak jak to zostało już wspomniane – powinni go przestrzegać w takiej samej mierze i pracujący, i pracodawcy.